cro-commerce-2019-3

CRO Commerce 2019

CRO Commerce konferencija o omnichanel i ecommerce trendovima, odnosno trendovima vezanim uz online ili offline interakcijama s kupcima te aktivnostima vezanim uz prodaju ili kupovinu održana je u petak 15.02.2019, u prostoru ZICERa.

Organizator ove konferencija su udruga eCommerce koja pomaže web trgovcima u izradi i poboljšanju web trgovine. Konferencija ima odličnu reputaciju u javnosti, stoga su je podržali i brojni sponzori poput DS Smith, Mastercarda i Hrvatske pošte uz brojne druge sponzore.

 

Glavne teme konferencije kao što su trendovi u prodaji, novi zakoni za elektroničko poslovanje, te analiza hrvatskih webshopova prezentirali su stručnjaci iz 4 različita područja: razvoja webshopa, sadržajnog marketinga, optimizacije za tražilice i usklađivanja sa zakonom. Posjetitelji su imati priliku čuti iskustva velikih i malih trgovaca iz prve ruke, te otkriti rezultate prvog istraživanja među hrvatskim web trgovinama. Predstvljene su teme i slučajevi s primjerima o tome „Što i kako kupci zapravo koriste u vašoj web trgovini“ gdje se raspravljalo o tome koji su to sitnice koje će poboljšati web probaju, dali je to tražilica, filtriranje i grupiranje proizvoda, jednostavnost, individualnost, usporedivost proizvoda, akcije, grupiranje proizvoda koji su na akciji, povezivanje proizvoda sa savjetima, receptima i sl, mogućnost kupnje u bilo kojem koraku ili je dovoljno da ponudite jedan klik manje kako bi baš Vaš proizvod bio kupljen.

 

Raspravljalo se i o „Najčešćim greškama koje trgovci rade na Google Adsima“ gdje je vrlo važno zakupiti ključne riječi u odnosu na konkurenciju i tvrtke sa sličnim nazivom proizvoda ili usluga te ponuditi širi opis čime se zauzima više prostora koji kupcu zaokupe pažnju. Primjer su besplatne aktivnosti, popusti, broj telefona, ključni proizvodi ili usluge i neke druge važne informacije. Nadalje govorilo se i o „Chatbot-u u službi eCommercea“. Chat bot zamjenjuje zaposlenika u smislu da se članovi tvrtke mogu baviti drugim poslovima dok chat bot daje odgovore na najčešća pitanja. Kupac dobiva odgovor u istom trenutku kroz 24/7 pri čemu se štedi njegovo dragocjeno vrijeme te ovakav brzi pristup omogućava i lakšu i bržu kupnju proizvoda.

 

Atraktivna tema bila je i „Kako zaraditi više i izgubiti što manje novaca u eCommercu“ gdje je trgovcu potrebno shvatiti da je zadovoljstvo kupca uvijek na prvom mjestu. Zadovoljan kupac će se vratiti i možda dovesti nove klijente stoga je podrebno vidjeti što populacija koju targetiramo želi i pristupiti joj na taj način. S obzirom na vrijeme i moderne tehnologije na koje su navikle nove generacije potrebno je pratiti i nove tehnologije koje će kupcu omogućiti ispunjavanje svih njegovih uvjeta u nekoliko klikova.

 

Za one koji još uvijek “boostaju”, raspravljalo se i „Zašto klikanje na Boost post i nije najbolji način oglašavanja na Facebooku“ prilikom čega se dobiva velika vidljivost ali ne i velik broj kupaca odnosno osoba koje će koristiti našu uslugu ili kupiti naš proizvod. Stoga su preporuke stručnjaka da je puno bolje usmjeriti informacije na targetiranu skupinu koja kupuje. Najviše interesa na konferenciji bilo je za pitanja poput na koji način pronaći, prepoznati ili pratiti kupce potrošače te na koji način ih zadržati, kako prepoznati dali će osoba kupiti proizvod/uslugu ili samo pregledava stranicu, što kupci žele i kako se prilagoditi njihovim željama te na koji način je najbolje reklamirati proizvod i kako postići najbolju vidljivost…

 

Biotehnološke znanosti se sve više međusobno isprepliću sa sarznim IT alatima, s ciljem bržeg dobivanja rezultata. Dobar primjer je bioinformatika, znanost iz područja biotehnologija koja koristi razne računalne programe kako bi izračunali podatke i došli do informacija brže i lakše nego isključivo praktičnim metodama. Chatbot se već koristi u raznim klinikama za razgovor s pacijentima, a GoogleAds može napraviti čuda sa malim nutricionističkim savjetovalištima. Ako niste bili, svakako si ubacite podjetnik u kalnedar za nadolazeću godinu.

 

Ana Uremović Novačić mag.nutr.