Title Image

Škola zdrave prehrane

Škola Zdrave Prehrane temelji se na programu HEALTHY MEAL STANDARD, koji slijedi nacionalne i međunarodne preporuke pravilne prehrane. Škola Zdrave Prehrane sastoji se od interaktivne edukacije koju provodi nutricionist (sveučilišno obrazovani djelatnici) u suradnji sa odgojiteljem ili drugim stručno obrazovanim osobljem za rad s djecom. Škola zdrave prehrane sastoji se od 15 modula, koji imaju za cilj poticanje kreativnog razmišljanja, povećanje znanja o zdravoj i uravnoteženoj prehrani koju mogu prilagoditi u obitelji, te razvijanju vještina koje će im pomoći u budućnosti.

Sve aktivnosti su zamišljene da učenici sudjeluju i da doprinose stvaranju novog sadržaja s ciljem podizanja interesa o zdravoj prehrani. Cilj je uz edukaciju, poticati djecu na sudjelovanje i interes, kroz zabavu i smijeh, s obzirom da zdrava prehrana treba biti vezana uz sreću i veselje.

 

Škola Zdrave Prehrane uključuje:

  • Edukaciju u trajanju od 15 modula (svaki modul traje između 60 i 90min)
  • Uključenu izradu i pripremu određene hrane uz degustaciju
  • Izradu brošurice za sve polaznike
  • Potvrdnicu o završenoj Školi Zdrave Prehrane

 

Kroz Školu Zdrave Prehrane  prolazi se sljedećih 15 modula:

 

ŠKOLA ZDRAVE PREHRANE
Naziv aktivnosti Opis aktivnosti
1 POGODI TKO SAM Usporedba i poznavanje razne domaće i egzotične hrane, te upoznavanje sa namirnicama koje možda prije nismo imali prilike susresti. Daju se bodovi za svaku pogođenu namirnicu, a na kraju se konzumira razno suho voće. Prvi put spominjemo vitamine, minerale i to da hrana nosi energiju za tijelo, rast i razvoj. Djeca dobivaju knjižicu – brošuru u kojoj su opisani svi moduli i značenja Škole Zdrave Prehrane.
2 GRUPIRAMO HRANU Učenje o glavnim grupama hrane, gdje su opisane glavne kategorije namirnica, koji s glavni predstavnici i zašto su bitni za zdravlje. Radionica se sastoji od toga da se razna hrana grupira po grupama nacrtanim na posteru, te se pogađa kakav okus ima koja hrana. Na kraju se od svega što smo grupirali konzumira se svježe voće, a višak hrane sa radionice djeca nose kući.
3 PROBAJ ME U ovoj radionici, govorimo o tome kako nastaje okus, koji su okusni dijelovi na jeziku i kako mozak prepoznaje okuse. Podijelimo se u grupe, gdje se svakome u grupici stavlja povez na oči i daje mu se na kušanje hrane, gdje mora pogoditi koju hranu kuša (komadići jabuke, grožđa, bjelanjka jajeta, piletine, sira, breskve, avokada i sl.).
4 ZDRAVI OBROCI KROZ DAN Prvi put spominjemo probavu, gdje hrana ide nakon što ju progutamo, govorimo o važnosti doručka, razgovaramo što jedemo za doručak i zašto je važno, koliko obroka ima na dan i što znači zdrava prehrana. Djeca stvaraju svoje zdrave obroke. Svi izrađuju namaze od mliječnih proizvoda, te raznog voća i povrća za degustaciju.
5 ŠTO JEDEMO ZA MEĐUOBROK Tema su zdravi međuobroci i zdravi slatkiši, gdje je cilj pokazati kako su i zdrave inačice slatkiša itekako ukusne. Izrada energetskih pločica od raznog suhog voća, sjemenki i orašastih plodova, gdje se iste kasnije degustiraju. Prepoznaje se različita hrana od suhog voća, sjemenki i orašastih plodova, meda, koji se tada miskaju i tiješte u oblik energetskih pločica koje dječica tada kušaju. Izrada postera o zdravim međuobrocima i zdravim slatkišima za svaki dan.
6 VOĆE I POVRĆE: SMOOTHIE Govorimo zašto je važno voće i povrće, te koliko često se treba dnevno konzumirati. Prepoznajemo razno voće i povrće – grupiramo se u male timove. Svaki tim će odabrati neko super voće i povrće koje će pretvoriti u ukusan napitak uz pomoć stručne osobe. Izrada smoothija od voća i povrća u kombinacijama koja se djeci sviđaju, kasnije podjela ocjena najboljem smoothiju i daje mu se ime.
7 ULJA I MASTI Pričamo i uljima i mastima, zašto su ona dobra, kako ona nastaju, koja su autohtona ovo područje, da li ih doma koristimo, kako i gdje. Kasnije imamo kušaonicu raznih ulja i pričamo o tome koja su nam najukusnija i zašto. Izrađujemo salate gdje ih posipamo uljima i sjemenkama, te kušamo.
8 MIRIŠEMO ZAČINSKO BILJE Govorimo začinskom bilju, te njihovoj vrijednosti za ljudsko zdravlje. Pokazivanje raznog začinskog bilja koje je autohtono za ovo pdoručje, upoznavanje sa istim i objašnjavanje zašto se kakvo začinsko bilje koristi i gdje ga sve nalazimo (čajevi, začini..). Radimo namaz od začinskog bilja gdje je baza sir ili slanutak kojeg onda kušamo, te čaj od začinskog bilja (kamilica, komarač..)
9 SJEMENKE I ORAŠASTI PLODOVI Mali paketići energije i minerala su svakako sjemenka i orašasti plodovi. Govorimo o tome zašto su bitni u prehrani, i gdje ih nalazimo u prirodnom okruženju. Upoznajemo se sa raznim sjemenkama (lan, chia, sezam), i sa orašastim plodovima (lješnjak, badem, orah), gdje ćemo napraviti sirni namaz sa lanenim sjemenkama , voćni sok sa chia sjemenkama ili domaći namaz od lješnjaka i čokolade.
10 SUNČANE ŽITARICE Prepoznajemo razne žitarice (pšenica, ječam, zob, raž, heljda, kukuruz, pir, proso, riža..) učimo od kud one dolaze i kako izgledaju na polju, zatim prikazujemo kako izgledaju žitarice i zašto su one super zdrave (zob, heljda, pšenica) gdje onda kušamo razne žitarice sa mlijekom ili jogurtom (iz kuhinjice) koje djeca mogu samostalno dodatno začiniti (prah od kakaa, med, sjemenke).
11 MED, ŠEĆERI, SLATKIŠI Učimo što je med i kako med nastaje, što su pčelice i zašto su nam one važne, kako prepoznati med od rastopljenog šećera, kada i kako koristimo med, te pokazujemo razne vrste meda (cvijetni, kesten, lipa..). Razlikujemo med od šećera i raznih slatkiša (lizalice, bomboni), te govorimo o zdravlju i čuvanju zubića. Tada na šnite integralnog kruha mažemo maslac i na njega stavljamo med po želji, i zaključujemo igrom o medu!
12 RIBA NA TANJURU Riba je visokovrijedni protein i bogata je dobim masnoćama, a postoji riba iz mora i rijeka i obje su super. Uzimamo razne vrste ribe koje prikazujemo kako izgledaju (som, srdela, pastrva, lokarda..). Pričamo o tome kako je najkvalitetnije obraditi ribu, koje ribe volimo a koje ne i zašto. Jede se pašteta od tune ili oslića koju zajedno pripremamo, na kukuruznom ili raženom kruhu, s time da djeca imaju mogućnost začiniti iste sa začinima po želji (kurkuma, crvena paprika, ružmarin, peršin..),
13 MLIJEKO, MLIJEČNI PROIZVODI I ZAMIJENE Pričamo od kud dolazi mlijeko i kako dolazi na naš stol, te kakva mlijeka postoje, zašto je mlijeko bitno za rast i razvoj. Djeca mogu kušati razna mlijeka (kravlje, kozje, ovčje), biljna mlijeka (zobeno, rižino, bademovo, kokosovo), te razne sireve (gouda, brie, svježi, parmezan), gdje onda djeca igraju igru u grupama vezano na mliječne proizvode i zamjene.
14 TANJUR ZDRAVE PREHRANE Pričamo kakvu smo hranu jeli, te slažemo raznu hranu u tanjure prema načelima zdrave prehrane. djeca uče kako hranu treba posložiti na tanjurić, koliko povrća, voća, mesa, ribe i mliječnih proizvoda. Uz sve to, izrađuje se smoothie od voća i povrća, uz dodatak sjemenki i mliječnih prozvoda, te se bira najbolji smoothie i daje mu se ime.
15 VUKLANSKA RADIONICA Za kraj, učimo da se skrivene moći u hrani nalaze svuda oko nas, a vrijeme je da ih otkrijemo! Radionica gdje se dječica podijele u grupe i izrađuju od gline oblik vulkana, kojeg kasnije obojimo snagom hrane (spojimo boje iz hrane, sodu, ocat). Cilj radionice je naučiti djecu da hrana može imati razna svojstva, uključujući i energiju za rast i razvoj, stvaranje i razvijanje raznih reakcija o čemu će kasnije više naučiti na kemiji u višim razredima obrazovanja.

 

Škola zdrave prehrane održava se jedanput tjedno, te pokriva sve troškove brošura, namirnica, potvrda i poklona.  Škola zdrave prehrane kreće u prvom tjednu nakon zimskih praznika u 2019.godini, točnije u veljači. Plaćanje se može odraditi mjesečno (na početku svakog mjeseca) ili jednokratno. Za jednokratno plaćanje cijena iznosi 1500 kuna, dok mjesečno iznosi između 350 i 450kn ovisno o broju radionica mjesečno (3 ili 4).

Prijaviti se možete ovdje.