PREHRANA KOD ADHDa

Često zanemarujemo prehranu kod stanja koja nisu direktno nije vezana za probavni ili krvožilni sustav. Kod prehrane za ADHD postoje prehrambene smjernice za pomoć koje treba koristiti.

ADHD je neurološki poremećaj koji dovodi do hiperaktivnosti i nedostatka pažnje te ometa razvoj djece. Temeljni uzroci ovog stanja do kraja nisu razjašnjeni ali smatra se da uključuju genetske, okolišne i biokemijske čimbenike. Prema posljednjim kriterijima dijagnosticiranja ADHD-a postoje tri vrste ovog poremećaja: ADHD s kombiniranim karakteristikama hiperaktivnosti, impulzivnosti i pomanjkanja pozornosti; ADHD s pomanjkanjem pozornosti kao primarnom karakteristikom; ADHD s impulzivnošću i hiperaktivnošću kao primarnim karakteristikama. Prehrana koja isključuje purine pomaže u snižavanju razina mokraćne kiseline u krvi. Smanjuje rizik od ponavljajućih napada gihta i usporava daljnje oštećenje zglobova ali ne može u potpunosti izliječiti stanje.

 

 

Osnovne prehrambene preporuke

• Pripazite na količinu hrane koju konzumirate te izbjegavajte namirnice koje sadrže puno praznih kalorija

• Izbjegavajte konzumaciju slatkih, gaziranih pića i alkohola te ograničite unos kave i kofeinskih napitaka koji mogu dovesti do dodatne hiperaktivnosti i poremećaja pažnje.

• Dan započnite konzumacijom proteinskog obroka kako biste pojačali fokus i koncentraciju te održali razine šećera u krvi stabilnima.

• Izbjegavajte hranu bogatu šećerima i jednostavnim ugljikohidratima, ova hrana dovodi do upalnih procesa u tijelu te može pojačati simptome agresivnog i hiperaktivnog ponašanja

• U prehranu u uvrstite namirnice bogate prehrambenim vlaknima koja će vam pomoći u stabilizaciji šećera u krvi, smanjenju apetita i poboljšanju fokusa

• Izbjegavajte unos trans i zasićenih masnih kisela koje sadrže pržene i pohane namirnice, čipsevi, grickalice, slatkiši, biskviti, brza hrana….

• U prehranu uvrstite namirnice bogate omega-3-masnim kiselinama koje imaju protuupalno djelovanje. Dobar izvor ovih kiselina se plava riba, riblje ulje, lanene i chia sjemenke te orasi • Izbjegavajte procesiranu hranu i hranu bogatu aditivima, umjetnim bojama, konzervansima, zaslađivačima.

• U prehranu uvrstite što više voća i povrća bogatog antioksidansima poput malina, kupina, bundeve, crvene paprike i dr.

• U prehranu uvrstite začinsko bilje i začine poput kurkume, ekstrakta šafrana, ružmarina, timijana, kadulje, cimeta, češnjaka i origana koji pomažu u poboljšanju zdravlja mozga, poboljšanju memorije, smanjenju depresije i poboljšanju protoka krvi do mozga

• Ukoliko možete radije odaberite namirnice iz organskog uzgoja te izbjegavajte namirnice koje sadrže visoke doze konvencionalnih pesticida, kako sugeriraju neka znanstvena istraživanja. Namirnice koje često sadrže visoke koncentracije pesticida su: celer, breskva, jabuka, borovnica, paprika, krastavac, kelj, grožđe, jagode, nektarina, krumpir i špinat dok manje koncentracije pesticida sadrže: luk, ananas, banane, avokado, patlidžan, gljive, kupus, grašak, kivi, brokula, lubenica, kukuruz, šparoge, papaja.

• Namirnice koje mogu pogoršati simptome kod nekih osoba su: jaja, mlijeko i mliječni proizvodi, pšenica, soja, čokolada, proizvodi od kukuruza

 

Sve osobe koje dođu u Centar za nutricionizam na nutricionističko savjetovanje, kompletne Prehrambene smjernice za ADHD dobivaju besplatno!